dissabte, 28 d’abril del 2012

Govern català de concentració, porta de sortida



No sortirem d’aquesta crisi sense Catalunya”, diu Montoro. Tres derivades d’aquesta afirmació capciosa: Primera, el sarcasme del ministre, que posa els catalans davant la crisi d’Espanya com una autonomia culpable del dèficit espanyol. Segona, la perversitat ideològica del Partit Popular exigint-los fer de salvadors sostraient recursos autonòmics via pressupost i no pagant els deutes pendents. Tercera, l’amenaça d’intervenir Catalunya si incompleix el nivell d’endeutament permès.  La suposada democràcia del país i els drets d’un Estatut orgànic, ¿de què serveixen, senyor Montoro? Si pretén esborrar les Autonomies del mapa parli obertament sense laberints. La centralització i l’espanyolitat imposada no són armes inversores positives. Mentre la política econòmica no anul·li les despeses sense rendibilitat (AVE i aeroports buits), quedaran desateses les necessitats nacionals de gran magnitud productiva, com el Corredor del mediterrani. Les estructures noves no creen riquesa per se, fomenten la que existeix in situ. Senyor ministre, sigui conseqüent amb Catalunya si la necessita al costat d’Espanya.
El president Mas pensa tirar la tovallola a l’any i mig com a resposta? Està cansat de lluitar amb els seus adversaris del Parlament? Té un pla B desconegut per validar el seu lideratge a les urnes amb una majoria absoluta? Tres incògnites que demanen dues condicions per anticipar eleccions amb èxit: la unitat parlamentària prèvia amb la força estatutària del 30 de setembre del 2005 i el recolzament popular del 10-J del 2010. La salvació financera, per davant d’ideologies partidistes, podria ser un fet amb tres principis programàtics comuns: pacte fiscal ben definit amb hisenda pròpia, la regulació regressiva de la quota de solidaritat (del 8% actual fins el 4% europeu), el cobrament dels deutes estatals. Tot plegat per tornar a la normalitat inversora sense la tercera retallada i garantir la sostenibilitat del sistema sanitari i educatiu propi. Amb aquests actius no caldrà la intervenció de l’Estat perquè es podrà eixugar el dèficit i dinamitzar l’economia en benefici dels catalans i espanyols. ¿Què espera el Parlament debatre el tema del concert econòmic i referendar-lo per la ciutadania? Urgeix el diàleg entre tots els partits defensors de Catalunya i fer pedagogia interparlamentària en pro d’un govern de concentració per plantar cara Madrid. El desconcert social de les restriccions autonòmiques no són bons precedents pels convergents per fer una escapada en solitari i guanyar protagonisme.
Senyor Mas, el voler no sempre és poder. El NO d’Espanya al pacte fiscal és una realitat. Retenir diners dels contribuents en una Agència Tributària catalana és tant viable com les represàlies de Madrid no donant servei i cobertura a les transferències de Catalunya. Ull per ull mai no és cap sortida. La confrontació és inevitable perquè l’Estat no vol perdre el control de la principal font d’ingressos del país. Estan preparats els diputats catalans per assumir totes les conseqüències? Per separat el desastre és segur. Expliqueu-ho molt bé al poble, i el tindreu al costat, si l’exemplaritat política, la transparència i la honestedat acompanyen la proposta.
Escoltar veus paral·leles és una obligació: “autonomisme diferencial de Catalunya” (PPC) o “pacte federalista unitari” (PSC). Si els vocables responen a la mateixa realitat de recaptació, ¿tant difícil és acordar la terminologia? Amb o fora de la LOFCA és secundari. Per què fer-ne un problema polític quan és únicament econòmic? Creeu un comissió mixta de tecnòcrates i apolítics imparcials, si cal, per combinar l’equitat contributiva del poble amb els seus drets democràtics.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada