Solucionar
el caos circulatori de Barcelona encarint aparcaments és una injustícia
per als usuaris, de pas o de fora. Polítics dels consistori barceloní,
no mireu tant la butxaca i més el bon servei amb noves mesures.
Descongestionar el
trànsit, millorar la mobilitat i disminuir la contaminació atmosfèrica. Tres
objectius clàssics ara imposats per la UE. Tres bones raons per canviar la
reubicació del trànsit provinent de fora, millorar les arques públiques i
privades encarint parquímetres i pàrquings subterranis. Què interessa més? La
cartera, la salut, l’equitat? El camuflatge final es vesteix de seguretat
viària amb menys accidents. ¿Resulta tan difícil d’entendre que sense reduir el
nombre de vehicles és impossible obtenir beneficis directes? No es tracta de
castigar econòmicament o dissuadir el conductor perquè deixi el cotxe quan li
és imprescindible per anar a treballar. La reducció de tràfic rodat privat s’aconsegueix:
Primer, augmentant els mitjans de
transport públic, més freqüents i més barats. Segon, creant grans àrees
d’aparcament a l’extraradi de la ciutat per als visitants o treballadors que
engreixen la població flotant diàriament. Els milers de cotxes particulars que
no entrarien estalviarien places urbanes d’aparcament en benefici de zones verdes
o serveis, fluïdesa dels mitjans públics i reducció considerable de la contaminació.
Londres n’és un prototip. Els espais necessaris per estacionar vehicles a les
portes de Barcelona –a preus raonables- i connectar els usuaris amb la xarxa
metropolitana de transport és totalment viable. Caldria habilitar tres grans
àrees en els principals accessos a la ciutat: Diagonal, zona Besós i al Sud. És
qüestió de voluntat política i anteposar el servei i drets del ciutadà als
interessos recaptatoris del consistori, en benefici de la salut i la comoditat
interurbana. Per què sempre han de recaure els nous tributs circulatoris en
els visitants? Tots paguem un impost de circulació. Tots ens necessitem, els
residents i els de pas. Els comerciants barcelonins volen i agreixen les seves
inversions. Feu més fàcil la seva visita amb bons desplaçaments, sense multes i
caos, perills de seguretat i el cost abusiu d’una zona blava difícil de trobar.
Polítics, milloreu la senyalització i faciliteu les noves tecnologies de cotxes
i vehicles elèctrics de tota mena. Penseu menys en la butxaca i més en la
convivència per aconseguir una ciutat més sana, menys sorollosa i espessa.
Mentre no minvi aquesta densitat caòtica reduint el rodatge en carrers i vies
no hi haurà espai per a la circulació fluïda de la flota pública de transport
totalment insuficient. El vehicle privat deixarà de circular per pròpia iniciativa quan l’usuari tingui una
alternativa digna i convincent.
Ramon Mas Sanglas –
6/3/2014
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada