dijous, 6 de març del 2014

Barcelona intransitable

Solucionar el caos circulatori de Barcelona encarint aparcaments és una injustícia per als usuaris, de pas o de fora. Polítics dels consistori barceloní, no mireu tant la butxaca i més el bon servei amb noves mesures. 

Descongestionar el trànsit, millorar la mobilitat i disminuir la contaminació atmosfèrica. Tres objectius clàssics ara imposats per la UE. Tres bones raons per canviar la reubicació del trànsit provinent de fora, millorar les arques públiques i privades encarint parquímetres i pàrquings subterranis. Què interessa més? La cartera, la salut, l’equitat? El camuflatge final es vesteix de seguretat viària amb menys accidents. ¿Resulta tan difícil d’entendre que sense reduir el nombre de vehicles és impossible obtenir beneficis directes? No es tracta de castigar econòmicament o dissuadir el conductor perquè deixi el cotxe quan li és imprescindible per anar a treballar. La reducció de tràfic rodat privat s’aconsegueix: Primer,  augmentant els mitjans de transport públic, més freqüents i més barats. Segon, creant grans àrees d’aparcament a l’extraradi de la ciutat per als visitants o treballadors que engreixen la població flotant diàriament. Els milers de cotxes particulars que no entrarien estalviarien places urbanes d’aparcament en benefici de zones verdes o serveis, fluïdesa dels mitjans públics i reducció considerable de la contaminació. Londres n’és un prototip. Els espais necessaris per estacionar vehicles a les portes de Barcelona –a preus raonables- i connectar els usuaris amb la xarxa metropolitana de transport és totalment viable. Caldria habilitar tres grans àrees en els principals accessos a la ciutat: Diagonal, zona Besós i al Sud. És qüestió de voluntat política i anteposar el servei i drets del ciutadà als interessos recaptatoris del consistori, en benefici de la salut i la comoditat interurbana. Per què sempre han de recaure els nous tributs circulatoris en els visitants? Tots paguem un impost de circulació. Tots ens necessitem, els residents i els de pas. Els comerciants barcelonins volen i agreixen les seves inversions. Feu més fàcil la seva visita amb bons desplaçaments, sense multes i caos, perills de seguretat i el cost abusiu d’una zona blava difícil de trobar. Polítics, milloreu la senyalització i faciliteu les noves tecnologies de cotxes i vehicles elèctrics de tota mena. Penseu menys en la butxaca i més en la convivència per aconseguir una ciutat més sana, menys sorollosa i espessa. Mentre no minvi aquesta densitat caòtica reduint el rodatge en carrers i vies no hi haurà espai per a la circulació fluïda de la flota pública de transport totalment insuficient. El vehicle privat deixarà de circular per pròpia  iniciativa quan l’usuari tingui una alternativa digna i convincent.
Ramon Mas Sanglas – 6/3/2014

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada