dissabte, 5 de gener del 2013

De fora vingueren i de casa ens tragueren



Per enèsima vegada la jurisprudència nacional o autonòmica increpa l’autoritat educativa de la Generalitat sobre temes lingüístics sense fonament pedagògic. Des del ribot de l’Estatut els tribunals li tenen el dit a l’ull. Obliden que Catalunya té la competència transferida. La darrera sentència polititzada del TSJC sobre la llengua vehicular va a totes. La normativa de la LEC, com demostra l’alumnat competent en català i castellà per igual al final dels estudis obligatoris, no és transgressora. Som un poble bilingüe. El dret de rebre l’ensenyament en castellà de sis pares detractors queda garantit amb una atenció personalitzada. El fantasma sorgit de la literalitat estatutària -fora del context social real-, “el castellà, juntament amb el català, també, és llengua vehicular de l'ensenyament a Catalunya”, ha revifat un fals enemic. La immersió escolar del català té trenta anys de vigència. Sis pares ja atesos revocaran una llei? Sense separar-los del grup, el professor ¿com pot explicar mates o història en castellà  i català alhora, sense infringir la llei i els drets de la majoria absoluta de la classe?  El fet demostra, novament, la mala fe ideològica dels denunciants, fruit d’una fòbia a tot l’entorn català i l’acomplexament monolingüe enmig d’una societat catalana bilingüista. És immoral polititzar la llengua utilitzant els propis fills petits com a carn de canó. Els passaran factura de grans. Impedir l’aprenentatge de la segona llengua on viuen i viuran, amb la simple immersió escolar –quasi per osmosis- és minimitzar la seva cultura i el camp laboral del seu futur. Tot un contrasentit exigir més hores de la llengua que dominen per origen i l’entorn propi. Obligats a saber català per la cooficialitat, si no assoleixen el nivell corresponent i suspenen, l’escola en serà la responsable, “també”?
Cap gallec, basc o català resident fora de l’autonomia ha comés la insensatesa d’exigir la llengua materna en l’escola pública del seu fill argumentant la cooficialitat estatal de la seva per dret constitucional. Tot el contrari, agraeix l’enriquiment. Seguint la paranoia dels sis, quants xinesos, nigerians, marroquins,... haurien de denunciar el departament d’Ensenyament per no rebre classes en llengua materna? Si una família castellana s’estableix a Londres ¿exigirà a l’escola pública londinenca que imparteixi al seu fill les classes en castellà? La resposta serà taxativa: faci les maletes. Les mateixes paraules aquí serien racistes o xenòfobes. Qui ve de fora s’ha d’integrar, no imposar una pluralitat a mida.
Si és irracional la reclamació dels sis pares mal assessorats, no mereixen millor qualificatiu els jutges amagats en un rerefons partidista i no educatiu. Aquestes futileses distreuen la societat dels greus casos de corrupció que la justícia espanyola i catalana té sense resoldre. Més de 300 polítics imputats, coneguts. El temps passa, els sumaris s’enterren de pols, els fulls es tornen grocs i la tinta esmorteïda. La fòbia a la informatització judicial allarga  processos al·legant falta de mitjans i personal, mentre els presumptes culpables amb càrrecs, amb fiança o sense, esperen el judici durant anys, si no són sobresseïts o amnistiats. No cal citar nom.
Catalunya és terra d’acollida generacional. Ha sabut cohesionar la immigració espanyola i estrangera. Només cal escoltar-los. Els catalans repudien aires imperialistes i de conquesta medieval. Els repugna l’esperit colonialista i centralitzador que ofega l’autonomia i alimenta el rupturisme per emergència. Les radicalitats de les dues bandes impossibiliten la convivència. Arribarà a temps un diàleg sensat sense secessió? Maltractant la llengua catalana per espanyolitzar Catalunya donarem aviat  la benvinguda a la independència.
Ramon Mas Sanglas – 5/1/2013

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada